Sider

onsdag den 17. december 2014

Nem julepynt: DIY hjerter og engle


Den sidste julepynt har efterhånden fundet sin plads. Jeg havde ellers tænkt, at jeg ikke gad lave mere, men jeg blev lige inspireret til to nemme julepynts-løsninger, som virkelig ikke tog mange minutter at lave. 

Da jeg forleden dag var en tur i diverse genbrugsbutikker rundt om i byen, faldt jeg over nogle bedårende lyseduge. Genbrugsbutikkerne bugner af dem, og jeg synes, at det er så flot et håndværk. Jeg var så heldig, at finde 10 ens, så dem måtte jeg have med hjem. 

Det blev til vingerne på små engle. Jeg havde på Instagram set nogle lignende engle, men hvor vingerne var lavet af de der hæklede lysekranse, der sidder rundt om selve stearinlyset. Super, super nemt, da jeg i forvejen havde trækugler og snor.
      

                                    

En anden virkelig nem løsning er filthjerter på snor, klippet ud efter kageforme. Hvis man kun hænger et hjerte på snoren, kan det blive små hjerter til juletræeet, men da jeg ikke har noget juletræ, lavede jeg to på hver. En anden idé kunne være at lave en ranke til vinduet - det må jeg forsøge mig med til næste år. Jeg overvejede at lave dem i gråt filt, med der skal altså lidt rødt ind i julepynten - det er den helt rigtige julefarve.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar