Sider

mandag den 1. december 2014

Endelig jul! Eller næsten...

Endelig kunne jeg få indfriet min trang til at sætte julemusikken på repeat, smovse brændte mandler og brune kager i voldsomme mængder - samt tænde det første lys i min "adventskrans". Yes! Så er det endelig jul.

Jeg forsøger ellers at undertrykke euforien, når det første julestads rammer butikkerne i starten af oktober - for jeg synes alligevel, det er for tidligt at starte julen. Man skulle jo nødigt blive træt af den, allerede inden den for alvor er begyndt. Så selvom jeg godt kan gå og overveje, hvilken julepynt jeg kunne tænke mig og hvilke julekager jeg skal bage, så begynder julen for mig først i midten af november - og så er det ellers julebananas hele december. Det har i hvert fald tænkt mig i år, nu hvor jeg alligevel ikke har noget bedre at give mig til (læs: arbejdsløs).

1. søndag i advent kom min familie forbi til aftensmad, brætspil og julehygge - og vi fik fut i disse fine fætre, som jeg har kreeret til anledningen: 

Det er ananasdåser med billigt sølvbånd fra Søstrene Grene viklet omkring, mos fra skoven og hvide bloklys. Jeg er helt vild med det enkle udtryk!
Det er ananasdåser med billigt sølvbånd fra Søstrene Grene viklet omkring, mos fra skoven og hvide bloklys.
 Jeg er (surprise) helt vild med det enkle udtryk!

Også med lyset tændt pryder de i vindueskarmen sammen med min Corokia. 


 Og så har jeg været kreativ med julepynten i år, som man måske kan ane i vindueskarmen.  Men mere om det i næste indlæg.
 Og så har jeg været kreativ med julepynten i år, som man måske kan ane i vindueskarmen.
 Men mere om det i næste indlæg :) 






2 kommentarer:

  1. Fint! God ide med ananasdåser :-) Glæder mig til at se hvad i har lavet af pynt! Og hvor lyder det hygge med familie-advent :-)

    SvarSlet
  2. Haha, jeg er også mega juletosset - men det er hele familien gudskelov. Vi brugte 1 søndag i advent på at teste julemaden, som vi plejer og bare hygge med steg, risalamande, knas og gløgg.

    - Anne

    SvarSlet